FANDOM

Microsoft Office 365 on Microsoftin tarjoama maksullinen pilvipalvelu-järjestelmä. Se sisältää tuotteita kuten Microsoft Exchange Online, Microsoft Sharepoint Online, Microsoft Lync Online, Office Professional Plus ja Office Web Apps.

Tuotteet Muokkaa

Microsoft Exchange Online Muokkaa

Microsoft Exchange Online on sähköposti-, kalenteri- ja yhteystieto-ohjelmisto joka on tuotettu pilvipalveluna. Se perustuu Microsoft Exchange serveriin ja tarjoaa 25 gigatavua sähköposti tilaa per käyttäjä. Lisäksi Exchange Online myös tarjoaa käyttäjille yksilöllisiä kalentereita ja kontakteja jakamisen kanssa ja 99,9 % luotettavan online varmuuskopioinnin.

Microsoft Sharepoint Online Muokkaa

Microsoft Sharepoint Online on yhteistyö, jakamis ja asiakirjojen muokkaus palvelu joka käyttää sisäisiä sekä ulkoisia sivustoja. Sitä voidaan myös käyttää web-sivustojen luomiseen.

Microsoft Lync Online Muokkaa

Microsoft Lync Online tarjoaa viestinnän ominasuuksia, kuten läsnäolotietoa, pikaviestintää, tietokoneelta tietokoneelle audio-/videopuhelu ja online-tapaamisia jotka voivat sisältää audio- ,video- ja web-konferenssit, joissa sovellusten jakamista, esitystauluja ja muita yhteistyön välineitä.

Office Professional Plus Muokkaa

Office Professional Plus Microsoft Office 365:ssa on täysin sama ohjelmisto kuin Microsoftin tarjoama erillinen lisenssiä vaativa ohjelmisto Microsoft Office Plus-paketti.

Office Professional Plus Microsoft Office 365:ssa on kuukausittais per käyttäjä kohtainen lisenssointi. Se voidaan asentaa käyttäjien toimesta Microsoft Online Servicen kautta. Se aktivoidaan käyttämällä samaa Microsoft Online Service käyttäjätunnusta jota käyttäjät käyttävät kirjautuakseen Office 365-palveluun ja lisenssi uusitaan 30 päivän välein.

Office Web Apps Muokkaa

Office Web Apps ovat selain versioita Microsoft Excelistä, Wordista ja Powerpointista jotka tarjoavat asiakirjojen kevyttä muokkausta ja katselua selaimissa.