FANDOM

Virtuaalikoneen kloonaaminen Muokkaa

-Windows Virtual PC:ssä ei voi kloonata virtuaalikonetta suoraan.

-Voit kopioida VHD virtuaalisen kiintolevyn suoraan resurssienhallinnasta, ja sen jälkeen luot uuden virtuaalikoneen johon laitat kopioidun virtuaalisen kiintolevyn.

-Kun seuraa näitä ohjeita virtuaalikoneen kloonamisessa, uudessa virtuaalikoneessa on oma ainutlaatuinen "UUID.BIOS"

-Uudessa luodussa virtuaalikoneen verkkosovittimessa on yksilöllinen MAC-osoite joka on eri kuin alkuperäisessä virtuaalikoneessa.

-Kun seuraa näitä ohjeita uudessa virtuaalikoneessa on sama Windows "SID" kuin alkuperäisessä virtuaalikoneessa. Tämä kuitenkaan ei ole ongelma jos virtuaalikoneet ovat samassa työryhmässä. Joskus tämä aiheuttaa ongelmia jos koneet ovat samassa Windows server domainissa.

  • Kohta 1.
  • Kohta 2.
  • Kohta 3.
  • Kohta 4.
  • Kohta 5.
  • Kohta 6.
  • Kohta 7.

Ohje Muokkaa

Jos olet tallentanut alkuperäisen virtuaalikoneen oletussijaintiin varmista, että näet piilotetut tiedostot ja kansiot.

1. Mene resurssinhallinnassa C:-asemalle ja valitse Users-kansio.

2. Valitse oma käyttäjäsi Users-kansiossa

3. Sen jälkeen AppData->Local->Microsoft->Virtual Machines

4. Valitse kloonattavan koneen virtuaalikovalevy ja paina Kopioi (CTRL+C)

5. Voit kopioida virtuaalikovalevyn samaan kansioon painamalla Liitä (CTRL+V). Tämä vaihe kestää usein kauan, sillä virtuaalikovalevy on kooltaan suuri.

6. Käynnistä Windows Virtual PC -> Luo uusi virtuaalikone (create virtual machine) -> Valitse nimi ja tallennussijainti-> Valitse muistin määrä -> Käytä olemassa olevaa kovalevyä (Use an existing virtual hard disk) klikkaamalla "Browse" ja valitsemalla resurssinhallinnasta juuri kopioimasi virtuaalikovalevy.

7. Nyt olet kloonannut onnistuneesti virtuaalikoneen.