FANDOM

Google Drivestä löytyvällä tekstinkäsittelyohjelmalla voi luoda erilaisia tekstidokumentteja.

  • 1. Google Driven aloitusnäkymä
  • 2. Luodaan uusi asiakirja
  • 3. Asiakirjan perusnäkymä
  • 3.1. Asiakirjan nimeäminen
  • 4. Aloitetaan tekstin kirjoittaminen

1. Mene Google Driven etusivulle.

2. Klikkaa vasemmassa laidassa olevaa "LUO"-painiketta ja valitse sieltä "Asiakirja".

3. Seuraavaksi aukeaa asiakirjan perusnäkymä. Asiakirjan nimi kannattaa muuttaa heti alussa ja se tapahtuu painamalla "Nimetön asiakirja" -painiketta ohjelman vasemmassa ylälaidassa. Sen jälkeen muuta asiakirjan nimi haluamaksesi ja paina "OK"-painiketta.

4. Seuraavaksi voit aloittaa tekstin kirjoittamisen. Perus tekstinmuotoilu-työkalut löytyy asiakirjan yläpuolelta. Lisää työkaluja löytyy Drop-down -menuista.

5. Tallentaminen Googlen palveluissa on samanlaista jokaisessa ohjelmassa - se tapahtuu automaattisesti. Tästä ilmaisee teksti "Kaikki muutokset on tallennettu" ohjelman valikkopalkin oikealla puolella.

  • 5. Tekstidokumentin tallentaminen
  • 5.1. Etsi toinen tallennuskansio
  • 5.2. Kansion valinta
  • 6. Asiakirjan tallentaminen tietokoneelle
  • 7. Palaa Google Driven aloitusikkunaan

5.1. Halutessasi voit kuitenkin tallentaa dokumentin johonkin toiseen kansioon, joka sijaitsee Google Drivessä. Aluksi klikkaa asiakirjan oikealla puolella vieressä olevaa kansion kuvaketta. Sitten valitse kansio, johon haluat tiedoston tallentuvan.

6. Asiakirjan voi myös ladata koneelle helposti ja sen voi ladata itse valitsemassa muodossa. Se tapahtuu klikkaamalla "Tiedosto"-painiketta asiakirjan nimen alapuolelta. Siellä vie hiiri "Lataa tiedostona"-valikkonapin päälle ja valitse haluamasi muoto. Tämän jälkeen selain ilmoittaa ladattavasta tiedostosta ja sitten se onkin jo koneella.

7. Lopuksi voit poistua Google Driven yleisnäkymään viemällä hiiren asiakirjan nimen vasemmalle puolelle ja painamalla siihen ilmestyvää vasemmalle osoittavaa nappia.